hej träningsvärk

Idag blev det jobb, några fler timmar än vad som var tänkt från början. Efter det slängde jag i mig lite mat på jobbet och sen blev det träning. Och precis som igår så fick jag med mig mändi hem sen, och vi åt upp banankladdkakan som var kvar och kollade klart på seven pounds. Den var bra, lite sådär att man ville gråta på slutet men. Jag har som slutat gråta till filmer, tråkigt nog. Var för övrigt en jätttttesnygg busschaffis, mums. Vi blev helt fnissiga. Mamma var tvungen att fråga om vi var 14 år. Man kan ju börja undra faktiskt, haha.

Efter jobbet när jag satt och slängde i mig min middag så fastnade jag i en artikel. Jag brukar sällan fastna i tidningar sådär, men den kändes verkligen som att den var skriven till just mig. Måste nog läsa den imorgon igen. Och jag ska verkligen försöka ändra lite på mig själv. Sluta va en perfektionist, sluta ha så höga förväntingar.

Det är så ofta jag blir besviken, både på mig själv och på andra, bara för att jag förväntar mig så mycket. Och den handlade mycket om att om man ställer mindre krav på sig själv så ställer man mindre krav på andra runt omkring också. Nu låter de säkert som att jag jämt blir besviken på folk, och som att jag vore så mycket bättre själv. Men så är det självklart inte.

Det är helt enkelt jag som måste ändra mig. Sen får resten lösa sig eftersom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0