älskade dumlekakor

Jag har just varit duktig och börjat baka lite inför min födelsedag som är om 1 vecka. Tiden går så sjuuukt fort. Hur som helst, ikväll bakade jag dumlekakor. Dom är svinenkla att göra och så är dom hur goda som helst. Kanske lite väl sliskiga men, man fyller ju bara år 1 gång om året, haha.

Här är receptet på dom:

Ingredienser (20st)


200 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
10 Dumlekolor (orginal)
20 Nobless (orginal)


Gör så här


Blanda smör, socker, mjöl och bakpulver i en matberedare (har man ingen matberedare kan man lika gärna använda händerna, det går minst lika bra.) Låt stå kallt en stund och rulla sen 20 bollar och lägg i formarna. Stick sedan ner en halv dumlekola i varje kaka. In i ugnen på 200 g i ca 10-15 min. Ta ut plåten och lägg direkt en noblesse på varje kaka. Ställ sen in kakorna i kylen en stund så dom får svalna. Sen äre klart. Lätt som en plätt.



Kommentarer
Postat av: empan

JAG VILL SMAKA!!!!

2009-04-19 @ 22:29:26
Postat av: Anonym

varför en halv.. tänk om man vill ha en hel i varje kaka, går inte det ;)?

2009-04-19 @ 23:01:50
URL: http://madbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0