det sämsta med mig

Här är mina 5 sämsta egenskaper som jag hoppas kunna ändra på:

- Jag tävlar i allt. Och jag ger mig inte fören jag "vunnit" heller. Kanske bra ibland, men inte jämt kan jag lova.
- Vinner jag inte i det jag "tävlar" om, så blir jag galen. Och jag tror alltid att hämd är enda lösningen.
- Jag vill bara ha sånt som är omöjligt, och när det blir möjligt tappar jag intresset.
- Jag är förövrigt också sämst i världen på att svälja min stolthet.
- Jag har senaste månaderna blivit känslokall och obrydd.

Sådärja, dåvet ni allt tråkigt negativt med mig, haha. Men det positiva i det hela är att jag är ju faktiskt medveten om mina brister, till skillnad från vissa andra. Så om 1 år eller så när jag tittar tillbaka på den här trista listan så hoppas jag att jag inte är likadan längre. Mitt nyårslöfte kanske ska bli att ändra på allt det där? Vem vet! Å andra sidan brukar nyårslöften vara till för att brytas, så jag tror jag ska lova nått annat istället, typ som att sluta röka, haha.

hej så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0